Vaše ubytování na Moravě

Ze ZELENÉHO SKLEPA přes Pernou do Pavlova

Ze ZELENÉHO SKLEPA se vydáte dolů na náves a dále po cyklotrase 5236 Stará hora ke státovce, kterou tentokrát přejedete přímo a pokračujete na okraj Perné. V obci se dáte vlevo a na další křižovatce odbočíte vpravo a stoupáte vesnicí. Obec Perná je proslavená skvělými vinaři, významnými viničními tratěmi jako jsou například Purmice, Železná, Goldhamer, Kletnická, Kotelná aj., a tak vinné příležitosti a možné zastávky jsou zde hned podél silnice. Po výjezdu z obce stoupáte krajinou až dorazíte na křižovatku u Klentnice. Zde je na rozhodnutí, zda budete pokračovat vlevo do Pavlova a vrátíte se přes Věstonice (okruh cca 19 km), nebo odbočíte vpravo a po zastávce v Klentnici se vrátíte přes Mikulov nebo Bavory (cca 23 km – cyklo tipy 05. Klentnice).

Pokud jste vyrazili doleva, rozhodli jste se tedy pro Pavlov. Obec se rozkládá na úpatí Pavlovského vrchu a nad ní se majestátně tyčí na okraji skalního masivu Děvín zřícenina gotického hradu Děvičky. Pokud si někde v obci zaparkujete kola, pod kopcem, nebo tu budete autem či pešky, samotný výstup na hrad se dá zvládnout za dvacet minut. Nádherné výhledy do širokého okolí za tuto cestu rozhodně stojí. Pokud by se vám ještě nechtělo vracet do obce, můžete pokračovat po hřebeni cca 1400 metrů k vysílači Děvín na stejnojmenném vrchu, který je s nadmořskou výškou 550 metrů současně nejvyšším bodem celých Pavlovských vrchů. V samotném Pavlově pak můžete navštívit množství vinařů, sklípků, občerstvení, Pálavskou galerii vín Venuše nebo Archeopark, zbudovaný na místě původního pravěkého sídliště. Expozice se nachází v podzemí a části budov tohoto muzea vystupují nad povrch.

Návrat do Dolních Dunajovic doporučujeme dolů z Pavlova na stezku 5043 Mikulovská, Moravská vinná, po které se vydáte doleva a podél nádrže Nové Mlýny se dostanete do Dolních Věstonic. Pokud nespěcháte domů, můžete zde využít cyklo tipy na výlety 03. Věstonice. Zpáteční cestou přes Horní Věstonice dojedete na křižovatku u Spálené hospody, kde přejedete státní silnici Mikulov – Brno, po souběžné obslužné komunikaci se dáte vlevo a návrat k ZELENÉMU SKLEPU je již jasný.